Artykuł sponsorowany

Czy zadłużanie firmy może być pozytywne?

Czy zadłużanie firmy może być pozytywne?

Prowadzenie biznesu w dzisiejszych czasach nie jest takie łatwe. Wysoka inflacja, coraz większe podatki, pandemia czy obecna sytuacja na Ukrainie – wszystko to powoduje, że coraz więcej firm się zadłuża, co w konsekwencji prowadzi do utraty płynności finansowej i bankructwa. Jednak są sytuacje, w których odpowiednie zadłużanie firmy może przynieść pozytywne skutki! Co ciekawe, zbyt niskie zadłużenie może świadczyć o słabym zarządzaniu firmą!

Pozytywne skutki zadłużenia firmy

Zadłużenie firmy świadczy źle o jej sytuacji finansowej i kojarzy się większości z nas ze zbliżającym się bankructwem i upadłością firmy. Jednak nie powinno! Zewnętrzne źródła finansowania, czyli kredyty lub pożyczki powodują wzrost rentowności i wpływają pozytywnie na rozwój firmy. Zatem przemyślane pożyczki, ciągła kontrola finansów i regularne zmniejszanie zadłużenia może być jak najbardziej pozytywne dla przedsiębiorstwa.

Firmy zadłużone, które dobrze wykorzystują swoje finanse, z pewnością osiągną sukces i podniosą wskaźnik rentowności. Jednak często zadłużone przedsiębiorstwa popadają w kłopoty z uwagi na brak płynności finansowej i niskie zyski. Systematyczna ocena stanu zadłużenia pozwoli przeprowadzić nie tylko analizę struktury zadłużenia, ale również pozwoli przeanalizować zdolność przedsiębiorstwa do obsługi długu. W ocenie kondycji finansowej z pewnością pomogą wskaźniki zadłużenia i bieżącej płynności.

Wykonaj analizę zadłużenia!

Dobrym sposobem na ocenę poziomu zadłużenia jest przeprowadzenie analizy zadłużenia, która pokaże, co jest podstawowym źródłem finansowania firmy, a także da odpowiedź na pytanie, czy przedsiębiorca ma problemy z bieżącym regulowaniem zobowiązań i należności. Dzięki niej przedsiębiorca dowie się więcej o funkcjonowaniu swojej firmy z finansowego punktu widzenia – podpowiada specjalista z Kancelarii Burkot Legal z Łodzi, której usługi obejmują również analizę sytuacji zadłużenia firmy.

Analiza zadłużenia to ogromne źródło wiedzy dla osób, które chcą zainwestować pieniądze w akcje spółki. Co więcej, będą umieć na jej podstawie ocenić poziom bezpieczeństwa i realne szanse na zyski. Jest to także źródło wiedzy dla banków, które dzięki analizie zadłużenia będą potrafiły oszacować ryzyko związane z udzieleniem kredytu. Analizę zadłużenia warto jednak poprzedzić wykonaniem analizy przepływów finansowych i rentowności.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.